Sitta själv :)

Inatt betydde krasslig bebis = jobbigt. Idag betydde krasslig bebis = har fått mycket gjort!

Lovisa har sovit bort stora delar av dagen. Jag är lite kluven till hur jag ska känna inför detta, det kändes nämligen väldigt skönt att röja undan en massa saker på min to do-list. En förutsättning för att detta ska ske smidigt och enkelt är att Lovisa sover, alternativt leker själv. Samtidigt känner man sig ju elak om man säger att det var skönt med en sjuk bebis som sov så mycket... Är det mer okej om man säger att man behövde en lugn dag efter en jobbig natt kanske?

Hursom... På den här tiden hann jag "jobba" lite (känns löjligt att kalla det för jobb men men...), påbörja studierna på Högskolan i Skövde (dvs. logga in på studentportalen och kolla upp vad jag ska göra), städa lite, ta hundarna på en långpromenad och jag hann nästan bada tre gånger också (varje gång som jag var på väg ner i badet så vaknade Lovisa till :p). Nu på eftermiddagen var jag och Älskling på stan för lite inköp av höstkläder till Lovisa. Trots att jag många gånger tänker "jisses, vad mycket kläder den ungen har..." så växer hon ju i raketfart och nu börjar det bli svårt att hitta lämpliga kläder på hyllorna igen. Ytterigare en kasse med utväxta kläder som får flytta ner i källaren... Imorgon blir det nog ytterligare en tur till stan då vi ska komplettera med lite fusk-ollar och en varm mössa.

Idag när Älskling försökte roa en soon to be övertrött bebis (vi hade bara fem minuter kvar på ett CSI-avsnitt innan vi skulle ut på den rutinmässiga sövningspromenaden) så slog Lovisa rekord i att "sitta själv" :) Hon sitter ju inte direkt rak i ryggen utan halvligger mest på sina armar men vi är ändå löjligt imponerade! Världens bästa tjej! :)


Kommentarer
Postat av: Jennie - Mamma till Malva

Kan hon redan sitta själv? gud vad tidigt hon är i utvecklingen, så himla söt :)

2011-09-10 @ 16:37:52
URL: http://jenniezen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0