Dagis imorgon

Imorgon ska vi hälsa på hos Föräldrakooperativet Kotten och jag är riktigt pepp! Det är väldigt lång tid kvar innan Lovisa ska börja dagis men några av de privata alternativen har långa kötider så vi vill vara förberedda.

Kotten är det dagiset jag har hört mycket positivta kommenterar om från omgivningen. Själva känner vi oss inte ett dugg insatta i vilka dagisalternativ som finns i Kalmar, bortsett från informationen på kommunens hemsida. Det känns med andra ord bra att besöka dem i verkligen och skapa oss en egen känsla.

Kotten är som sagt ett föräldrakooperativ och det innebär bland annat 4-5 halvdagar på plats per termin och förälder. Totalt tar de emot cirka 18 barn och det arbetar tre pedagoger, en kokerska samt föräldrainsatsen där. Kotten ligger på Tegelviken vilket i dagsläget är en bit att gå, en bra promenad för hundarna kanske?

Vår tanke är att Lovisa ska få vara hemma fram till nästa höst, minst. Kotten har bara inskolning i augusti och i så fall är Lovisa två år och tre månader gammal. Känns det för tidigt så kan vi skjuta på det ytterligare ett år men hon ska ändå bara gå 15 timmar/vecka så jag tror drygt två år kan bli en bra ålder. Jag tycker att det är viktigt att hon kan gå stabilt och göra sig hyfsat förstådd vid dagisstarten.

Vi vill ha vårt charmtroll hemma ett bra tag till i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0