Nattugglor

Ikväll kom mamma hem från New York så jag, Lovisa och hundarna vandrade bort till mormor för att säga hej :) Det blev lite ändring i kvällsrutinen (trots att jag hävdar att vi inte har några rutiner...) och efter det sov Lovisa oroligt. Eller rättare sagt hon sov endast om hon fick ligga tätt hopslingrad med mig på min arm. En sån där grej som egentligen är urmysigt och gör att man känner sig alldeles varm, stolt och utvald men som efter en timme kan bli lite besvärligt om man verkligen inte är trött...

Till slut bestämde jag mig för att om vi ändå ruckat på rutinerna ikväll kan vi lika gärna fortsätta, inte precis som att vi har en tid att passa imorgon. Så nu sitter vi här i köket, jag med ett glas O'boy och slösurfar och Lovisa sitter bredvid i sin amningskudde och går igenom IKEAs barnsäkerhetssortiment. Båda väldigt nöjda! Känns lite olydigt mysigt :) Förhoppningsvis är Älskling ganska nöjd som får sova ifred också, den stackaren ska upp extra tidigt imorgon för att hinna till jobbet på de glashala vägarna...

Men om man återgår till sådant vi är nöjda med: lekhörnan! Vilken succé :) Fördelen med den här pyttelilla lägenheten är att Lovisa alltid är nära och ett eget hörn känns ganska lagom i hennes ålder. Där speglar hon sig, sprider ut sin pusselmatta över heeela ytan och klättrar på byrån. Än så länge har hon inte hittat bort till leksaklådan och böckerna, men jag tror hon är nöjd med utbudet ändå.


Imorgon utlovar vädergurun mormor ytterligare 10cm snö vilket borde garantera utelek för hela familjen på onsdag! Tänker mig pulka, öppna fält för hundarna, varma filtar och varm o'boy :) Härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0