Fullspäckad dag - börjar med Måsen

Idag inledde vi med Måsens sommarfest på Kattrumpan. Jag gillar aktiviteter som startar för vid 10.00 eftersom vi tyyyp är vakna då. På vägen dit blev vi påminda om att studentdagarna har börjat, inte kul enligt Eros men jag tänkte att det i alla fall kunde vara lite kul för Lovisa. Det passerade ett långt tåg med instrument, sång och stojigheter. Lovisas syn på saken? Obefintlig! Hon hade sett en svan, pekade ivrigt, skrek "piiihpiihpiiih" och verkade inte ens notera tåget som typ klev över hennes vagn (vi hamnade helt i vägen...).

Ungefär samma entusiasm hade hon över sången och dansen med Måsen. Jag försökte göra små grodorna till världens grej, klappade händerna och busade. Lovisa bara rymde till vattenbrynet där fåglarna var... :p Jaja, hon brinner starkt för sin passion och det är alltid något :)

Jennie, Malva och mamma kom också ner till Kattrumpan en stund och fick njuta av värmen. Underbar sol idag! Turligt nog behöll Lovisa solhatten på också, nytt rekord tror jag. Hundarna som var lite uttråkade i skuggan när vi dansade och sjöng insåg efter några minuters solsken att skuggplatsen en bit bort var ganska bra ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0