Härlig provridning

Efter Maxi och lunch så begav vi oss till den där second hand / reko-affären vi passerade igår när Lovisa skulle somna. Jag gillade den skarpt! Ekologisk fika och delikatesser, second hand-kläder till barn i fint skick, lite unika hantverk, lekplats och ett bra område för en långpromenad med hundarna. Kunde inte passat vår familj bättre :) Vi kom hem med en skjorta, ett par leggings och en kofta till Lovisa, samt en fin chokladkaka till Älskling. 135 kronor kostade det så prisnivån är bra. Affären heter "Leva Reko" och ligger vid Kalmar Dämme.
 
Efter det bar det iväg till stallet :) Jag blev nästan lite opepp när vi var ute och körde igår eftersom jag påmindes om att två mil är en bit att åka... Men nu i efterhand är jag glad att vi åkte dit, hästarna kändes verkligen helt rätt! Pigga och alerta men ändå trygga. Både jag och Älskling trivdes riktigt bra. Lovisa däremot tyckte det var jätteläskigt men det går kanske över tids nog :p
 
Turligt nog så var även ägaren trevlig och hon tyckte det samma om oss, nu gäller det bara att bestämma sig för hur mycket tid man kan satsa och hur man löser bästa transport. Möjligheten att samåka såg god ut så håller jag tummarna för att en tjej på Stensö vill åka till stallet på tider som jag :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0