Mentorskap

Idag påbörjades ett samarbete med en gymnasieskola här i stan, inriktning hund, och det ska bli riktigt spännande att se vad det ger!

Det hela började med att jag kontaktade skolan, förklarade att jag hade lite nya idéer och undrade om de ville vara med redan från uppstarten. Till min glädje var ansvarig för hundutbildningen lika pepp på idéen som jag och såg också fördelarna med att gymnasieeleverna får vara med i hela processen med att leta samarbetspartners, söka tillstånd, annonsera osv.

Jag har ingen aning om vart projektet slutar, men det är ju så det är att driva eget. Själv uppskattade jag mentorskapet på min gamla gymnasieskola, CIS, och många av eleverna på hundgymnasiet kommer ju att driva eget i framtiden. Imorgon kör vi första dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0