Snart dags för kalas

Då har det snart gått ett helt år sedan lilla Lovisa kom till världen, stora tjejen! På lördag är det dags för födelsedagskalas och jag försöker peppa mig själv till att bli lite mer kreativ trots att vi inte har något direkt utrymme att vara på. Än så länge är vi ju fast på 37kvm och där är det knappt att vi själva får plats...

Vi kommer att hålla till i Krusentiernska trädgården där vi har tillgång till bord och stolar, hoppas innerligt att regnet håller sig borta. I doppresent fick Lovisa ett födelsedagståg som har fått sätta tonen för kalaset, det är färgglatt och busigt :) Siffran ett är röd och blå så det få även servetter och liknande hålla sig till. I övrigt är det inte så mycket vi kan dekorera, naturen är förvisso vacker i sig.

Tårtan kommer att bli en traditionell jordgubbstårta, känns somrigt (och rätt färg såklart :p). Om jag känner Älskling rätt så kommer den väl inte bli helt traditionell i och för sig, han har något slags tvångsbeteende att få saker liiiite annorlunda när han ska fixa.

Kläderna har i alla fall valts ut till mig och Lovisa, helt enligt färgtema :p Vi har ju dille på second hand här hemma men efter mycket letande var jag nära att ge upp och bara köpa "en vanlig klänning på stan", men skam den som ger sig. De senaste dagarna har det kommit in delar till en hel outfit och nu är vi klara. Total summa? 245:- för oss båda! Det enda som inte är second hand är Lovisas skor som vi lånar från Emil och mina skor som köptes på H&M. Voila:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0