Fars dag i Nybro (och en massa amningsprat)

Igår besökte vi min pappa på Fars dag, det var trevligt att träffa alla en stund. Farmor var nere på besök och hade lagat god middag. Lovisa var ovanligt blyg men till slut mjuknade även hon när lillbrorsan tog fram Buzz och en självgående bil. Jag ser en potentiell barnvakt i framtiden ;)
 
Farmor kommer jag snart att få se mer av för på torsdag åker jag upp till Stockholm på hundkurs. Det blir ett tidigt morgonflyg (06.15, fy bubblan...) och första bästa tåg hem på fredagen, allt för att minimera tiden hemifrån. Det är nämligen första gången jag åker utan Lovisa. Känns väldigt kluvet. Hittills har hon alltid följt med, antingen själv med mig eller så har Karl följt med och haft henne under tiden som kursen håller igång. Men nu har hon så mycket spring i benen att jag känner mig osäker på om vi klarar av att inte störa de andra... Och Karl vill försöka jobba lite (så kanske får Lovisa följa med dit istället), så att de följde med hela gänget var inte aktuellt. 
 
En liiitet del av mig känner att det kanske är bra ändå. Lovisa ammar ju fortfarande på nätterna och jag har i några veckor nu vridit och vänt på om jag inte tycker att vi ska sluta. Inte sluta amma helt men sluta amma på nätterna och dra ner lite på det dagtid. Det blir många uppvak och jag skulle gärna få i henne lite mer vanlig mat, det känns som att hon fortfarande helammar när hon själv får välja.
 
Att sluta med mig bredvid funkar i alla fall inte. Jag klarar inte av att höra "Mamma, booob!" hulkas fram och bara neka och vara sådär "bestämd" som många rekommenderar. Samtidigt vet jag att hon klarar sig bra utan amning när jag är borta dagtid, är inte extra gnällig utan verkar ha bra att koll på att "boobsen inte är hemma". Då funkar vanlig mat och annan tröst bättre. Så kanske får hon en lugn natt med sin pappa? Jag tror inte riktigt på det själv men nu känner jag att en natt är värt ett försök i alla fall, funkar inte det så får vi fortsätta med nattamningen ett tag till. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0