Hundkursen i Stockholm

I veckan som var så åkte jag iväg på hundkurs i Stockholm, Kenth Svartberg besökte Hundens Hus. Det var två riktigt bra föreläsningsdagar, Svartberg kändes väldigt "rätt i magen" som Cilla hade uttryckt det :p Han kom nyligen ut med boken Bra relation, den ska nu läsas en gång till efter den här boosten. Vårt älskade bibliotek ska bara få in den först.
 
 
Hundars inlärning börjar mer och mer kännas som repetition, jag känner mig ganska stabil kunskapsmässigt, men det är alltid inspirerande med duktiga tränare. Det är också skönt att komma hemifrån lite, träffa andra entusiaster och få motivation att jobba vidare. Sen måste man också tillägga att den fina helpensionen som farmor erbjuder är riktigt mysig!
 
Att vara ifrån Lovisa 1,5 dygn var helt klart en ovan känsla, så länge har vi aldrig varit ifrån varandra. Vi funderade mycket på hur det skulle bli med mat och sömn eftersom hon fortfarande ammar mycket, både för att bli mätt och somna. Jag var nog den som var lugnast, lite förvånande tycker jag själv. Men även om nattningen blev lite kämpig för dem här hemma så hade det gått väldigt bra! Somnade om ganska bra på natten, åt helt okej och viktigast av allt så var hon pigg och glad :)
 
Jag hade funderingar på att "utnyttja" detta tillfälle till att dra ner på amningen lite. Om det nu gick bra att pappa sövde om på natten så skulle vi kunna ta bort nattamningen helt, till exempel. Men man kan väl säga att jag och Lovisa hade helt olika förväntningar på min hemkomst :p Lovisa tyckte istället att vi skulle ta igen förlorad tid och amma supermycket. Gärna ofta och länge. Inte helt ologiskt när man tänker efter... Men precis i början blev det lite kämpigt, jag försökte neka och Lovisa var väldigt besviken. Till slut hade jag nog kunnat sätta mig bredvid henne och böla jag också så vi struntade i hela projektet, det kändes helt fel.
 
Men något har ändå hänt, hon får amma om hon vill men äter betydligt bättre. Så vi får väl kalla det för win win för både mig och Lovisa! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0