Andra terminen på juristprogrammet

Nu börjar klassens FB-sida vakna till liv, hösten schema har publicerats (tidigt i år!) och vi måste börja fundera på hur vi rent praktiskt ska lösa heltidsstudier 30 mil bort för mig, minst halvtidsarbete för Älskling här i Kalmar, en nyfödd bebis och en tvååring som inte ska sättas på dagis. Tur att både jag och Älskling kan klyva oss i minst tre ;)
 
Den här terminen är det fler obligatoriska moment på plats i Lund än vad det var förra terminen. Minst 12 seminarier, 3 inlämningsuppgifter som ska arbetas med och redovisas i grupp och en salstenta. Utöver det också en hemtenta men den kan jag ju göra hemma. Det står i informationsmaterialet att om man inte har möjlighet att närvara vid något obligatoriskt moment så kan man få en enskild inlämningsuppgift för att kompensera. Men om min magkänsla från förra terminen fortfarande stämmer så är det nästan bara ens egna begravning som är giltigt förfall från seminarier och redovisningar. Salstentor var också väldigt svåra att flytta på, trots att Linnéuniversitet var villigt att ta emot mig. Med andra ord så är en plan för att möjliggöra Lundavistelse både tidsmässigt och ekonomiskt nödvändig.
 
Egentligen är det diskussionerna och de fysiska mötena med klasskamrater och lärare som jag önskar mig mest utbildningsmässigt men tiden med Lovisa, och nu snart bebis, känns ändå viktigare. Eventuellt kan mormor och gammelmormor rycka in de timmar som mitt och Karls schema krockar. Lovisa tycker att tid med mormor är mycket välinvesterad tid och en bebis i sjal är inga problem för mig att ta med mig till Lund. Tyvärr kostar varje dag i Lund också runt 600:- så det svider lite att åka ofta. Hoppas jag lyckas lika bra med att låna till mig kurslitteraturen den här terminen, då har jag "sparat" en hel del pengar :) Älskar, älskar, älskar vårt bibliotek!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0