Hemma

Inget Lund för min del i dag utan hemma med kidsen. Ganska skönt men jag känner mig lite difust stressad. Som när man glömt att göra något men inte kommer på vad. Känner att jag borde plugga men vet inte var jag ska börja eller vad jag har mest bråttom med. Kanske är det sömnbristen som talar, jag hoppas på det. 
 
Vi har i alla fall fixat lite hemma. Jag har blivit helt insöad på att göra om en av våra skjutdörrar till någon slags multifunktionell anslagstavla, dels för min skulle men främst för att leka med Lovisa (och i framtiden Greta). Tänkte först måla hela dörren (drygt 1x2 meter) med magnetfärg och sedan griffelfärg över men folk verkar så missnöjda med (den svindyra!) magnetfärgen så jag har tänkt om. Nu lutar det åt att limma upp en tunn magnetisk plåtskiva på dörren och sedan måla griffelfärg över. Tyvärr verkar plåt svårt att få tag på... Ingen av de "vanliga" affärerna förstår vad jag menar så imorgon ska jag testa att ringa Drags Plåt och se vad de ska ha för att leverera en plåtskiva. Griffelfärg fanns i alla fall på Biltema för 109:- och förhoppningsvis har Dillbergs inne i stan griffelpennor (vill inte ha kritorna som låter läskigt och tenderar att gå sönder). Sedan har vi skrivit upp magnetbokstäver och siffror på Lovisas önskelista till tomten och förhoppningsvis kan vi hitta på fler roliga aktiviteter med tavlan. Jag är helsåld på idéen med så mycket skriv- och lekyta som man sedan lätt gömmer undan genom att skjuta in den i väggen :)
 
Annars har vi idag varit en snabbis på bibblan, lekt i lekrummet och uppdaterat förrådet med Alfons-böcker. Lovisa är just nu väldigt förtjust i allt som har med Alfons Åberg och Lilla Anna/Laban att göra så de böckerna används flitigt. Greta å sin sida övar mest på gurgelljud och att rulla från rygg till mage. Hon lyckas ibland men det är kämpigt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0