Skolarbete i dubbel bemärkelse

Nu sitter jag äntligen med min uppsats. Har haft en skön förmiddag med långpromenad runt Stensö tillsammans med två andra mammor som har bebisar jämngamla med Greta. Måste säga att Gretas föräldragrupp är en riktigt lyckoträff, väldigt mysiga familjer!
 
Problemet med uppsatsen är inte att skriva, problemet är att begränsa sig :p Jag har valt att skriva om vår senaste skollag som trädde i kraft 2011 och hurochvida den är förenlig med mänskliga rättigheter när den i praktiken förbjuder hemundervisning. Att skriva objektivt är inte det lättaste eftersom jag känner mig minst sagt partiskt men det ska nog gå bra det med. När man läser Sveriges senaste resultat i PISA-undersökningen så blir man ju inte mer pepp på svensk skolgång... 
 
Igår förde jag också över alla mobilbilder till datorn så att de inte riskerar att försvinna. Blev några stycken:
 
Nyekiperad efter besök på Human Bridge ;)
 Kollar in grävmaskinen på granngatan
 Valde den fina aptröjan med svans
 En liten nattuggla sitter uppe och kollar på film när mamma pluggar, vill INTE sova ;)
 Cool katt!!
 Någon har dille på att klättra på murar och diverse annat vi hittar ute :)
 Sömniga barn
 Liggandes i trikåsjalen
 Och i den fina mei taien som Lotta sytt
 Busfrön
 Lilltös hos pappa
 Sömntutor igen
 Vår supersociala kattkompis som bor i Dammparken.
Som sagt, klättrar ;)
Gretas hittills första och sista tur i liggvagnen
 Syskon :)
 Knopparna i Värsnässkogen
Sovstil!
 Fullt ös på Måsen
Emil i Lönneberga goes riddare :)
Rutchkana
 Här får man måla på väggarna ;)
 Lovisa och Herr Nilsson på upptäcksfärd i vår "skog" (den vildvuxna delen av trädgården).
 Syskonsamsovning i vagnen.
 Pyssel hos mormor/gammelmormor
Promenix i vintersolen
Plockar kastanjer med pappa. Hon skulle mata mormors erkorre Kurre med dem :)
Sushi med mamma/mormor
 Sötnos :)
 Sjalsnack
 Trött tjej efter ett besök på slottets julmarknad med mamma/mormor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0