Dagen efter-lycka

En av de stora fördelarna med att ha fest är att man får det så städat hemma!
 
Vi hade lite mingel här igår innan vi skickade iväg gästerna på teater och det var jättetrevligt! Jag tyckte att det var kul att få lite ansikten på kollegorna från Karls jobb och han verkar helt klart ha det trevligt på jobbet ;) Med några respektive i sällskapet blev det också en del nya möten för oss båda. Sedan kom lite släkt och kompisar också, totalt ett sällskap på 22 personer. Kul med lite blandning. Vi borde bjuda in folk oftare! Liv och rörelse i huset, trevliga möten och en anledning att fixa god mat. Bara bra saker! Till disken har vi ju diskmaskin :p
 
Svärfar och hans särbo var jättesnälla och hjälpte till med städningen innan gästerna kom, nu är det fortfarande sådär rent och väldoftande överallt. När alla hade gått igår så passade jag på att tända doftljusen i badrummet, sjunka ner ett i varmt bad och bara njuta! Gjorde en bodyscrub av olivolja och socker (en riktig dunderkur utan äcklig innehållsförteckning ;)) och insåg att det nog var minst ett halvår sedan jag tog hand om kroppen "på riktigt". Vi har haft fullt sjå med att komma ihåg tandborstning och raggartvätt på sistone, att nu få unna sig lite kroppsvård var helt underbart! Att sedan få kliva upp i ett vackert hus, krypa ner i vår sköna soffa, välja och vraka bland sköna kläder... Vilken livskvalité! Blev så pepp att både hand- och tånaglar fick bli knallröda njutningen till ära. Det är något särskilt med fina naglar, jag känner mig pigg och glad direkt!
 
Idag öser regnet ner så vi fortsätter nog på tema innemys. Insåg att vi glömt vagnen utomhus igår, den står nu och droppar i hallen. Har verkligen regnat kors och tvärs så allt är plaskvått. Det roade i alla fall Lovisa att jag gick ut med ett lakan över huvudet, alla paraplyer lånade vi ut till gästerna igår. Finns något positivt med allt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0