Första bebisförberedelserna

Det känns fortfarande som att det är evigheter till att bebisen kommer men nu när vi går igenom hela källaren och ska bestämma vart alla kläder ska få plats framöver så passade jag på att plocka upp de minsta storlekarna. Snart ska ju även de rymmas i garderoben (som redan verkar för liten...). Lovisa var ganska liten när hon föddes så minsta plagget är i storlek 40/44, mindre än hennes dockkläder! Fruktansvärt gulligt är det i alla fall, är glad att vi sparade alla hennes kläder och har fått ärva mycket från när jag var liten. Det känns mycket mysigare att plocka upp kläder som har lite historia och minnen i sig än att åka till Lindex och shoppa nytt. 
 
Lovisa var inte sen med att haka på klädsortering. Tyvärr verkar hon sortera efter ett helt annat system än det storlekssystem som jag fixade i fina högar inatt ;) Får passa på att lägga ner lite kläder i stängda kartonger nu under middagsvilan så att något blir färdigt. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Frank

Snyggt golv hemma ni har, vart är det inköpt? Ps. Fint kök

Svar: Tack :) Jag ska dubbelkolla kontaktuppgifterna till säljaren, har det inte i huvudet. Men det är furugolv från Norrland, 30 mm tjocka och konsågade. Sedan har Nybro Golvslip varit här och vitlutat samt hårdvaxat golvet.
Emma

2013-06-18 @ 22:45:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0