Hej bloggen!

Jag har hittat ett kyphål i kalendern! Öresundståget har börjat erbjuda fritt Internet och jag är alldeles för seg för att plugga så här sitter jag nu med bloggtid :) Det borde snart förvandlas till sovtid men här nere i Skåne är tåget så pressat med folk i rusningstid så det är ingen idé än.
 
Idag har varit en fullspäckad dag men nu är den avklarad och det känns bra. Jag kunde absolut inte somna igår (inte Greta heller för den delen) trots att jag visste att klockan skulle ringa 04.00, eller kanske just därför. Vid 03.15 vaknade Lovisa och det blev en kvart med omsövningsförsök innan hon kom till ro, la mig för att få den sista halvtimmens sömn men gav upp efter några minuter och gick upp. Tåget gick 05.00 för att hinna fram till seminariet i sakrätt 08-11, lämnade sedan in ämnesval och titel till uppsatsen, gjorde klart grupparbetet med svaromål till rättegångsspelet, hade handledarsamtal angående min SFS-uppgift och sitter nu på tåget hem igen. Lite mör i huvudet men nöjd, det har gått riktigt bra idag. SFS-uppgiften (och uppsatsen) är rester från T1 som jag hoppade över i våras då jag till slut valde att fokusera endast på husrenovering, graviditet och Lovisa. Skönt att få bocka av det på to do-listan!
 
Imorgon ska jag upp till det där vidriga 05-tåget igen men då är det bara seminarium som gäller. Det är inte bara tidpunkten som jag ogillar utan också det faktum att det är SJ som kör första sträckan till Växjö. Det innebär betydligt dyrare biljett, ofta grinigare personal, inget Internet och inte lika sköna stolar. Betydligt bättre när man får sovmorgon till 05.47-tåget ;)
 
Hemma verkar det som att familjen fått fart på symaskinen och att Galia syr kojdelar så det glöder, perfekt! Lovisa verkar vara i en period då hon sover bäst i egen säng och för ett tag sedan fick hon en våningssäng som hon nu invigt. Det känns lite läskigt med henne högt upp men hon verkar behärska stegen är vid trötthet och affekt :p Tygdelarna ska bli en "kjol" så att Lovisa får en mysig koja under sängen. Dit har också hennes leksaker flyttats så slipper vi ha de

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0