Fullt upp

Vi har det bra här hemma, men så mycket datortid har jag inte. Är på ett sätt ganska skönt, känns särskilt bra med kidsen att vi knappt har någon skärmtid. Hinner inte ens använda mobilen för att messa Älskling på dagarna, haha... Samtidigt vill jag uppdatera bloggen lite med det som händer i livet så att det inte blir så mycket tomrum när vi läser det här om tio år :)
 
Anledningen till att vi inte slöar oss så mycket framför datorerna är för att vi har fullt upp med att bonda och hitta på projekt med vår nya workawayer. En tjej från Israel flyttade in hos oss i söndags och kommer troligen stanna till i vinter, häftigt! Vi testade detta (workaway.info) för ganska exakt ett år sedan och tyckte det var en bra grej. Då var det en tysk tjej som bodde med oss i en månad och hjälpte till med flytten. Efter det har det inte riktigt varit läge förens nu, det gäller ju att kunna ta emot på ett bra sätt, ha lite arbetsuppgifter och hitta rätt person. Men nu är hon alltså här, Galia från Israel!
 
Eftersom hon kommer att stanna ganska länge (vilket vi tycker är positivt så blir det inte så hoppigt för Lovisa och Greta) så håller vi på att boosta mysfaktorn nere i källaren där vi inrett ett rum tillsammans med henne. Tror att det kan vara bra för oss alla med större möjligheter till privatliv. Än så länge har Galia hjälpt till med källaren, klätt om stolsdynor, lite städning och hundarna. När hon och Lovisa lärt känna varandra lite mer så blir det kanske en del barnvaktshjälp också. Än så länge tycker Lovisa bra om henne (idag sprang hon fram och gav henne stor kram när vi varit ute en stund :)) men eftersom det är engelska språket som gäller så känns det som att de behöver lite mer tid att utveckla en förståelse för varandra. De leker i alla fall jättebra ihop och Lovisa lär henne med hjälp av bilder de viktigaste svenska orden som t.ex. uggla och måne :p
 
Min skola är också i full gång och nu har det första grupparbetet påbörjats. Tack och lov har jag hamnat i en väldigt trevlig grupp som tycker det är helt okej att dela uppgifter över mail och Skypa när de har gruppmöte, jätteskönt! Jag känner ändå lite stress över att inte vara på plats men tänker mig att terminen kommer att vara genomförbar. Kanske inte fantastisk men genomförbar. Just nu spenderar Karl mycket tid med sitt jobb så det är ett långt uppehåll till nästa Lundaresa för min del, först nästnästa vecka bär det iväg igen. Då kommer Greta att stanna hemma med Lovisa och pappa (och Galia :p) och förhoppningsvis går det bra. På senaste seminariet kändes det lite svårt att ha henne med, även om hon är tyst så är en föreläsningssal sjuuuukt tyst... Men nappflaska tar hon ju jättebra så det ska väl gå. Känns sisådär att åka ifrån henne trots att jag vet att hon sover minst lika bra i pappas knä som i mitt. Kommer ha sådär väldigt mycket bebisabstinens när jag kommer hem! Självklart saknar jag Lovisa också men henne kan jag ju prata med på ett annat sätt. Ja, ja jag håller fast vid att jag är glad att det trots allt bara är obligatorisk närvaro en till två dagar per vecka och att jag inte far iväg på heltidsjobb när barnen är små, skulle bli alldeles tossig i huvudet av det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0