Kvällspromenad

 
Trots att dagarna har varit underbara med runt 20 grader varmt så märks det att det är september när kvällen kommer. Idag letade vi reda på höstskor nere i källaren och det visade sig att Lovisa vuxit i mina fina gamla Pax-stövlar :) Det är något extra mysigt med det som är ärvt! Och vilken tur att mamma och pappa både hade god smak och köpte hållbar kvalité. 
 
Även i övrigt har det varit en ganska bra dag. Jag vaknade tyvärr med feber och ont i kroppen, men tror att det var mjölkstockning som spökade. Lite smärtstillande, en halv liter utpumpad mjölk och en varm dusch gjorde mig till människa igen i alla fall! Överlag har amningen haft lite bakslag på sistone för att nu återigen kännas på bättringsfronten. Jag tror att lillan får lite fel tag när vi liggammar på natten vilket resulterat i onda sår... Nu är jag mer noggrann och har varvat lite mer med pump/flaska för att låta det läka. Det verkar fungera bra!
 
Idag blev jag också pepp på studierna och Lund igen! Känns skönt eftersom det börjar på torsdag. När jag vaknade med feber idag låg jag och planerade en eventuell sjukskrivning från seminariet, tänkte att det skulle kännas lite skönt ändå med en giltig ursäkt för att slippa. Men istället insåg jag att kände mig ganska besviken på tanken att inte åka nu på torsdag så det var ju tur att febern släppte ;) Hämtade hem rättsfallen vi ska gå igenom på seminariet och känner mig lite mer förberedd. Lillboll som haft lite förkylning och ögoninflammation verkar också helt återställd vilket gör att det känns ännu mer rätt att åka iväg med henne. Så på torsdag kör vi! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0