Laddar för tjejresa:)

Nu är det bestämt att jag, mamma och kidsen åker på en efterlängtad tjejresa till Varberg när Karl ändå ska iväg till Linköping på utbildning. Det ska bli riktigt mysigt, både att hänga lite ostört med mamma och att få njuta av hela spauppevelsen!
 
Kurorten i Varberg är en riktig favorit, grym kvalité på både behandlingar och mat! Bra kvalité på allt egentligen men så bra behandlingar som på Varbergs kurort har jag faktiskt inte upplevt någon annanstans och deras buffé är riktigt inspirerande. Obegränsat med goda frukter, nötter och annat smaskigt till varje måltid. Nu när jag blivit lite mer intresserad av hälsosam mat så ska jag utvärdera deras algjuicer också ;)
 
Runt hotellet finns det gott om mysiga promenadslingor och det ska bli underbart att bara bli ompysslad, äta god mat och motionera. Den här födelsedagen fick jag i present att unna mig något personligt inför hösten och när vi kommer hem från Varberg ska jag nog köpa lite bra smink som pricken över i:et, fira att jag nu är "mig själv" igen och inte höggravid. På klädfronten räcker det att gå ner i källaren för att det ska kännas som värsta shoppingboosten, en massa kläder som bara väntar på att de där sista kilona ska bort. Fortsätter jag amma i den här takten lär det gå snabbt... Efter två graviditeter så känns det alldeles underbart att få fanstisera om snyggt sittande kläder, ett besök hos frisören och lite smink! 
 
Att åka med småbarn ska bli spännande men jag är säker på att det kommer gå bra. Det känns som att Lovisa är tillräckligt stor och Lillboll är tillräckligt liten för att allt ska flyta på smidigt. Å så åker vi ju med mamma, allt som mormor säger går hem lite extra bra hos hon som annars har blivit väldigt förtjust i ordet "nej" ;p Kurorten verkade positivt inställd till barn också, de tog inget extra betalt för barn under 6 år och enda restriktionen var att det skulle vara barnfritt i poolen mellan 15-09. Men för att göra det lite extra kul för Lovisa så ska vi försöka träffa några andra barn inne stan, kan nog vara skönt att komma ut och springa av sig lite. Jag är väldigt pepp på att träffa föräldrarna också som jag hittills bara pratat med på Internet, gäller att passa på när man är ute och reser! Win win med andra ord :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0