Pysseldag

Troligen tack vare att jag däckade så tidigt igår så vaknade jag ganska pigg och utvilad :) Lovisa börjar mer och mer rutinmässigt sova hela nätter vilket också är helt underbart!
 
Vi segade oss ganska länge på morgonen men till slut kom jag och kidsen iväg på en sen frukost hos mormor. Jag hade bara tänkt lämna lite böcker på biblioteket efter frukosten men Lovisa övertalade mig om en sväng på Måsen först. Efter lite inspiration på Hemmaföräldrars nätvärk så blev jag sugen på att göra egna ljuslyktor nu när höstmörkret närmar sig så vi stannade på Human Bridge för inköp av glas/skålar. Fick tre stycken för 8:-, känns helt okej som pysselkostnad. Lovisa betalade med en tjugolapp och la växeln och kvittot i jackfickan, ordning och reda ;) Väl på Måsen dekorerades de med glitter, paljetter, löv, sand, godispapper, kapsyler och presentsnören. Det blev en riktigt bra pysselaktivitet när vi väl kom igång (var tvugna att åka lite rutchkana först).
 
Efter Måsen blev det en snabbis på bibblan för att lämna tillbaka böcker, klä ut oss till riddare och måla några teckningar. The usual :p Sedan hämtade Älskling upp oss för en tur till Maxi, inte lika kul men ganska skönt med en till vuxen igen Jag känner att det går hyfsat bra ändå att hålla koll på 2-åring och bebis men även om lillan sitter i selen så känns det tryggast med Lovisa i vagnen när vi går inne i stan. Lovisa är inte lika övertygad om att vagnen är bästa alternativet... Hon verkar tvärt om se min saktfärdhet som ett ypperligt tillfälle att testa vingarna lite extra ;)
 
Nu har vi i alla fall invigt våra nya ljuslyktor i badrummet :) Lovisa tog ett bad i "kolmörkret" med tända ljus och hade det myyyysigt. Jag är minst sagt avundsjuk, längtar till när jag också får bada!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0