Tidiga kvällar

 
 
Vad gör man när det ser ut såhär i sovrummet redan 19.30? Det är ju till och med för tidigt för att vuxenfilmerna på TV ska börja (Wallander ikväll :)). Städar kanske? Pluggar? Pratar ostört med Älskling? Ställer fram en godisskål på vardagsrumsbordet?
 
Ja, vi har fått nya kvällrutiner här hemma. Kvällsrutiner som verkar hålla och som känns förvånansvärt bra. Hittills har Lovisas dygnrytm varit nattsömn ca 23-09 och sedan middagsvila i en eller två timmar. Jag som är en kvällsmänniska har uppskattat både sovmorgonen och en paus mitt på dagen för att röja undan lite. Men nu har hon börjat hoppa över middagsvilan och sover istället ca 19.30-07.30 på natten. Lite tidigare mornar än vad jag själv hade valt men jag har varit förvånansvärt vaken redan vid 06/07 på sistone. Eftersom det oftast är jag som nattar och det i höst kommer att bli ganska många morgontåg till Lund så känns det också bra att ha möjligheten att lägga sig runt 21 om man vill. Märker också, kvällsmänniska som jag är, att jag röjer undan måsten betydligt bättre vid 19.30 än vad jag gjorde under middagsvilorna :) Det här känns ganska bra med andra ord!
 
En annan bra kvälls-/nattgrej; Lovisa sover hur gott som helst! Vi söver henne i vår säng (tyvärr för trångt för att amma i hennes säng) men lägger henne i hennes säng när vi går och lägger oss. Hon sover i en utdragssäng bredvid oss så hon ligger ju fortfarande väldigt nära. Vid 04-tiden brukar hon vakna till och krypa upp men på sistone har hon inte ens pratat om att amma, hon kryper bara nära och vill gärna att man håller om henne en stund innan hon somnar om. Hur mysigt som helst!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0