ÖF idag

Idag var vi, hela familjen, på Öppna Förskolan bredvid Giraffen. Jag var pysselsugen och ville göra en lufballong men det ville inte Lovisa så tji fick jag på den aktiviteten. Greta och Karl hittade i alla fall en lekmatta där de kunde hamra ner klossar i ett hål, tugga på en fotboll och leka med den gosiga krokodilen. Som avslutning var det sångstund och det verkar båda barnen tycka är superkul!
 
Karls långa ledighet är snart slut och vi ska återgå till någon slags vardag med tider att passa och vanligt lönearbete. Lite konstigt men samtidigt lite skönt. Rutiner, pengar som förs in på kontot istället för bara ut och nya uppgifter för hjärnkontoret kan nog bli trevligt. Samtidigt känner jag att mornarna som Greta inleder redan runt 07 blir mindre trevligt... Den senaste månaden har det varit Karl som gått upp med henne så att jag och Lovisa kan ta sovmorgon till 09-tiden eller ännu längre, det är lyx! Men även om Karl går tillbaka till jobbet så har han hela måndagarna och halva fredagarna lediga så vi ska nog kunna besöka ÖF hela familjer fler gånger i vår :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0