Öset har kommit tillbaka!

Nu har livet rullat på sådär väldigt fort igen så att det inte funnit tid för bloggen (därav publicerades det senaste inlägget några dagar off). Julen har vi nästan helt städat ut och det är ganska skönt. Den här julen blev riktigt mysig! Även om det krävdes lite förberedelser, och mycket matlagning, så var det jättekul att få fira hemma i vårt hus för första gången :) Sedan lyckades vi träffa nästan hela släkten i mellandagarna utan att behöva turnera Sverige runt, också skönt. Lovisa är fortfarande glad över sina julklappar och även om det låg många klappar under granen i år så var det en del nyttogrejer och sådant som jag hade som liten som togs upp igen i julklappsform. Perfekt!
 
Nyår får bli ett eget inlägg med bilder men utöver det har vi haft kalas för kusinen Linus som blev 2 år den 3 januari, fått en helt underbar workawayer som ska stanna i fem veckor och börjat komma igång med vardagen. Min skola hade en deadline för uppsats idag vid 10.00 så det är delvis därför jag har varit lite bortkopplad från annat. Men nu är det klart! Fick tag på en snäll kurskamrat som erbjöd sig att skriva ut och lämna in den i Lund så att jag slapp åka t/r på tåget och det var guld värt. Men satt uppe till 05.15 sista natten så nu är jag en aning mör... Nu kan jag i alla fall "allt" om 23§ 24 kap. skollagen samt artikel 2 första tilläggsprotokollet Europakonventionen ;) Har med detta också konstaterat att enda sättet att få hemskola nog är att emigrera till läropliktsvänligare stat så fort som skolplikten infinner sig... Med det nya förslaget som las häromdagen angående 10-åring skolplikt blir väl det ett år tidigare än planerat då. Lite suck och stön över det faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0