Ändrade planer

Imorgon är det dags för första tentan på termin tre nere i Lund, planen var att jag skulle åka ner runt 10 precis som förra veckan. Men peppen har inte riktigt infunnit sig och när jag idag läste igenom en extenta (japp, framförhållning är helt min grej!) så kändes det inte helt hundra. Godkänd kanske men i så fall med rejäl en dos tur. Utöver att kunskapsnivån inte kändes helt betryggande så har jag helt enkelt inte lust. Det låter fruktansvärt bortskämt att avstå för att man "inte har lust" men jag har klarat mig ganska bra hittills på att bara göra saker när jag känner för det och nej, jag känner inte för tenta imorgon. Vore synd att skriva godkänt nu när termin ett och två faktiskt gav riktigt bra betyg. 
 
Ju mer jag känner efter, desto mer nöjd är jag med att stanna hemma :) Det är faktiskt riktigt skönt att ge sig själv valet! Nu kan jag i och för sig känna mig ganska lugn i att jag är överlag är en supernörd som gillar att studera, dvs. det är ingen risk att jag aldrig får lust. Men det är ändå väldigt skönt att faktiskt bara plugga när det är roligt och inte tvinga sig till det när man hellre gör annat. Lyx!
 
Andra positiva saker som följer av besultet är 1 - Karl är redan ledig från jobbet och vi får en extra dag tillsammans imorgon, 2 - Jag slipper vara helt utkörd efter 13 timmar i Lund när Karl vid 08 beger sig till lördagsjouren och 3 - Karl slipper vara helt utkörd över att ha sutiit uppe halva natten och väntat på mig när han ska bege sig till lördagjouren vid 08 ;) Omtentan är till på köpet också en fredag och då är det bara två timmar som vi behöver barnvakt utan att Karl behöver ändra sitt schema, två timmar kan troligen mamma lösa åt oss. Den helgen är det inte heller någon helgjour för Karl inplanerad. Tänk vad bra det kan bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0